Fiat Uno I
Nadwozie tego modelu było stylizowane
przez Giorgetto
Giugiaro z firmy Italdesign
Giugiaro. Oficjalna
prezentacja nastąpiła 20 stycznia 1983
r. na przylądku Canaveral na Florydzie. Wyposażano go w silniki
benzynowe o pojemności 0.9, 1.0, 1.1, 1.3, 1.4, i 1.5 dm³ oraz
silniki wysokoprężne (1.3, 1.4 i 1.7 dm³). Ciekawostką jest
fakt, że silnik diesla 1.3 dm³ opracowano na bazie benzynowej o
tej samej pojemności. Auto
było również produkowane w Polsce
(1994-2002),
a także w Brazylii
i Argentynie.
W Europie
występował w wersji 3- oraz 5-drzwiowej. W Ameryce
Południowej znany był również jako kombi
o nazwie "Elba" lub "Duna Weekend", 4-drzwiowy sedan
o nazwie "Duna", a też jako 2-drzwiowy sedan
o nazwie "Premio", który nie odniósł dużego sukcesu.